måndag 11 maj 2015

Arbetslogg 4 Torrnålsgravyr


Testade torrnålsgravyr för första gången på kurs hos Vässingsö Konstgrafiska Verkstad. [:
  
Jag gjorde en bild var av mina spelkaraktärer Mei och Kattfisk och hann färdigt med gravyren på båda kopparplåtarna men hann bara trycka Kattfisk på papper den här gången. Endagskursen innebar en möjlighet till att pröva på en ny teknik och samtidigt göra något till spelarbetet.
(bilder på plåtar och tryck finns nedan i inlägget)


 

Lagom blött ska pappret vara ...
  
  
        Tryckta bilder på tork, mina till höger.
     
Kattfisk-trycket är klart! Se närbilder på plåtar och tryck nedan.
                 
Försökte hitta ett enkelt och gratis sätt att lägga till en "vattenstämpel" på mina bloggfoton jag skulle lägga upp av bilder som jag gjort - vilket också kan vara bra att kunna inför bildrelaterat arbete i framtiden. Google:s Picasa ville bara göra minimala stämplar längst ner i hörnet = extremt lätt att klippa bort den och sno bilden ändå, Adobe:s Mini-Photoshop (sista länken strax under) på nätet hade däremot en textfunktion som efter lite mixtrande åstadkom bättre stämplar på valfri plats i bilden:
            
     
  
                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar