torsdag 29 januari 2015

Inspiration: Mina tidigare animationer

Krossade drömmar eller En dag i skolan
My pride and joy~! [x <3 Jag var huvudansvarig tecknare. Grupparbete från 2014 12 18.
Gjord med cut out-teknik och manuell påläggning vilket krävde en del planering och teamwork. En film av lärarstudenter som nog kan avskräcka många barn från att gå i skolan ... hmm.
(c) Sara Magnusson-Carlos, Sofia Magnusson, Paulo Maldonado, Tin Mai och Martin Mahlberg.
Musiken fanns som tillval i filmredigerings-appen, heter "Swashbuckler" och är (c) sina skapare.



ODLA - en liten film om att gro
Tillägnades min förstaämnesklass (svenska) på ämneslärarprogrammet vid Göteborgs Universitet.
Stopmotion ritad i ArtRage med en Wacom Bamboo-ritplatta, första försöket till sådan animation.
Musiken fanns som tillval på YouTube och är (c) sina skapare.



30-sekunders film, tema: TID
Mitt första försök till animation och en av mina antagningsuppgifter då jag sökte till lärarprogrammet.
(versionen i svartvitt är en utskriven blädder-version på papper, äkta old school men funkade också)
 


Är stolt [: vill göra fler småfilmer.

Sist men inte minst så finns min nygjorda stopmotion Drömmar (från workshop 3) på YouTube nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar