Se över din
gestaltningsprocess, välj ut 8-10 delar som varit extra viktiga
(t.ex. en punkt som lett till en vändning, fört framåt, varit
extra kritiskt/svårt, blivit ett vägskäl).
- filmerna Orlando - genus/kropp & Hannah Arendt - mänsklig ondska, gruppdynamik/masspsykologi → normer/maktordningar i samhället
- lära mig om digitala verktyg för framställning av interaktiv digital "värld"/spel, test av programmen Stencyl/RPG Maker (varav jag väljer det första)
- budskap i media/reklam/skyltar/skyltar/avspärrningar
- eget skapande genus/kropp och makt
- förlagor med fysisk drömvärld/undermedvetet - Alice i Underlandet (bok), Alice Madness returns (spel), Persona 4 (spel)
- självförsvar – genus/kropp
- eget skapande natur (växter/djur/avhumaniserade människor) och makt, maktens blommor
- Stencyl-arbete, spelskapande med digitala verktyg
- korsstygn - digitalt, genus och makt
- korsstygn - traditionellt (material inköpt, motiv skissat), genus och makt
Formulera 3 olika
ingångar/teman för skrivandet (t.ex. begrepp, gemensam nämnare,
övergripande innehåll, röd tråd).
- digitala verktyg (lära mig/använda i ett undervisningssammanhang)
- makt relaterat till genus/kropp/natur
- digital "värld"/spel utifrån fysisk drömvärld/undermedvetet
Formulera 1-3
didaktiska frågor som har relevans för det arbete du genomfört.
- Hur kan digitalt spelskapande användas i undervisningen?
- Hur kan genus, kropp och natur (kopplat till makt) behandlas i (bild)undervisningen?
-
→ Hur kan genus, kropp och natur behandlas i (bild)undervisningen genom digitalt spelskapande?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar